Tuesday, October 2, 2012

Kesedihan yang menyelubungi....lately.....

hmm lately aku mmg busy... tp tak tau bz pasal apa... aku rasa mcm byk mende nak kene buat... tp bila dh smpi opis menda lain yg aku buat... cuak nie... byk giler nak kene buat..dah la audit makin dekat... kalo kantoi susah la aku...ari tue pegi training... result dpt and aku ialah pass... seb baik kalo tak nak kene mengulang.. haih malas nak menulis fakta dan auta yg perlu difikirkan.... hahaha nak auta pon nak kene pikir logik gak... kalo tak logik kang ak jadik lah....dah la kena amek peksa dua kali.. tp at least yg second time siap ada one to one coaching dr trainer lagi...hahaha...rasa bersalah la tue sbb kiteorg nak kena amik exam dua kali.....so nak tebus balik nnt next year kalo ada training bleh dapat diskaun hebat...hebat la sgt kannnn....


last week aku pon bz gak... last week wife member terbaik aku admit hospital... sbb lung infection and kidney problem... all this while mmg dia ada kidney problem... baru lepas tukar ubat sbb protein lam kidney dia tak reduce... so every month kene increase dose... but lepas raya ari tue doc decide nak tukar drug baru... tp bila first time dia makan ubat tue.... bloated.. muka, kaki, tangan semer bengkak... pling ketara nampak kaki dia bengkak... pastu jd susah tido... smpi la last week satu family dia down with fever.... kebetulan aku saturday tue kene keje... tgh hari call member aku dia ckp satu family demam... kesian aku dgr.. kebetulan aku kat opis dah dekat ngan umah diaorg.. aku tolong tapaukan lunch and mkn kat sana.... masa tue wife dia dh ckp...batuk dia makin teruk... aku suh gi amik ubat la... tp dah diaorg tak larat kan.. the husband masa tue demam urat gamak nya... jalan mcm sangat sakit segala sendi dia... the wife batuk²... the son selsema... then sunday aku tak tepon lah sbb aku rasa diaorg shud rest can recover fast... on monday the husband dah bleh dtg keje... tp still nampak la seksa gak nak berjalan... lunch hour kiteorg tapaukan lunch and gi makan kat umah dia... masa smpi tue aku nmpk the wife muka mcm bengkak sgt... padahal dia dh stop kejap consume the drug sbb side effect dia....badan jd bloated... pastu the wife ngadu ngan aku... batuk teruk smpi terkencing²... pastu bila baring susah nak nafas...smpi dia amik the son steroid cause the son pon ada asthma...then dia tanya aku... ok ka? aku nak jawab apa... aku bukan nya doc.. tp aku ckp la kalo takde pape ok la kot... but u shud go n see the doc... then kiteorg balik opis.... after 5 aku kuar gi minum ngn member opis... the wife call tanya kalo aku ada dekat² dgn the husband... aku kat kedai masa tue... aku dgr dia ckp mcm sgt slow... tp aku tak plak bertanya...then aku blk opis.. jumpa the husband bgtau dia the wife call just now... sbb dia call the husband masuk voice mail... sbb kat opis tue kekdg line mmg mcm beruk skit...eh mcm beruk byk... ku ckp la the wife call dia ckp tak bleh tahan dah... then bawak gi klinik kot... the next day the husband tak dtg keje... aku call dia ckp nak bawak wife dia gi klinik kul 3 nnt nak amik result blood test...diaorg suspect denggi... ada ka? ntah la aku mana tau kan keja doc...so.. the husband janji akan call aku lepas dpt result from the klinik doc kul 3 ptg... aku tunggu tak call... so aku assume ok la kot... sekali wednesday morning dia msg kiteorg ckp the wife admit kat hospital on tuesday night tue... dia pon x bleh nak teman the wife sbb ada anak kecik... then takde org nak jaga... masa lunch tue aku ingat nak gi melawat... tp sbb kan lunch hanya sejam saja... nnt aku yg kelam kabut...so aku decide nak gi jenguk lps keje kul 5... sekali kul 4 the husband call aku ckp wife dia incritical condition.... aku dah naik panik... terus aku angkat beg.. ada dua member opis ikut kiteorg terus gerak ke hospital... smpi sana alangkah terkejut nya aku... the wife under life support...the doc put her on sleep because they need to supply the oxygen to lung...sbb oxygen dah less... so masa nie... dia bernafas mcm sgt seksa aku tgk... pastu after briefing the husband.. the docs decide to put her under HD ward.. (high dependency).. for their close monitoring on her condition... aku mmg tak dpt nak tahan air mata tgk keadaan dia macam tue... aku sgt terkejut sbb masa aku jumpa hri isnin tue masih boleh bercakap dan bergurau...hari tue aku tgk dia dah under life support...lagi sedih bila aku kenangkan anak dia... lebih kurang sebaya ngan aryan...cuma 8 hari jer beza ngan anak aku tue....the husband pon dah speechless and dah tak tau nak pikir apa masa tue... diaorg mintak transfer balik singapore tp doc kat situ tak kasik sbb the condition very critical...masa nie heart rate ngan blood pressure very high... so they doc decide to do the dialisis for her kidney in order to stable the heart rate and blood pressure... the next day aku call the husband bgtau aku the wife heart rate and blood pressure dah normal... but the condition still critical... until now they still cannot detect the virus yg attack lung dia.. masa x-ray lung dia.. diaorg masih nmpk bintik² putih kat lung dia.... both side... sebenar nya aku tak tau patut ka aku share citer nie... tp aku rasa aku nak share jugak.. mana tau sesapa yg terbaca entry aku nie bleh tolong doakan semoga she can recover fast because until now the son refuse to eat... he only drink milk and just maybe a few cookies... keropok... itu saja... nasi langsung dia tak nak makan.... yes... he's only 2 years and 8 months old.... masa menaip nie pon aku terasa sangat sedih... tp apa daya..aku hanya mampu berdoa semoga membe aku nie diberikan kekuatan untuk menempuhi dugaan yg dihadapi sekarang dan semoga isterinya kuat untuk berjuang melawan penyakit sekarang...so kalo sesapa yg come across aku nyer entry nie... aku pohon tolong lah doakan member aku nie Siti Sarah bt Shafie... semoga cepat sembuh dan pulih seperti sediakala... amin..amin ya rabbal alamin....


esok mungkin aku nk pegi melawat nak tgk keadaan terkini dia.... nnt akan ku update kat sini... mana tau ada yg ingin tahu pasal keadaan dia... sama² lah kita berdoa yer.... thanks in advance for ur doa...hanya Allah yg mampu membalasnya....


kalo ada yg nak tau...maybe bleh jugak pegi kat facebook dia... search for Siti Sarah Shafie....