Sunday, February 9, 2014

Kedua kalinya...

Kali kedua mengangkat diri dengan beraninya nak amik photo wedding day adik ipar aku.. kenduri di sebelah laki nya... nun jauh di sana.. felda jelai 3 kot.. gemencheh.. first time aku smpi sini... masa dok menaip ni br perasan... apesal aku x amik gambo kt mercu tanda dia.. hmm.. dah letih kot... perjalanan dr kg laki aku... kutip sapa² yang nak join aku ke wedding ilin ngan kama nie... 


bertolak dari kampung around 9.00 gitu.. pastu singgah ke umah mama n papa dulu... dr sana br gerak ke gemencheh.. betul ke ejaan dia? agak nyer lah kot.. malas dah aku nak gi gugel nak check spelling dia... lantak ko sana... smpi umah papa around 10 kot... dah x berapa nak ingat... after semua org dah gather kiteorg 3 kereta gerak ke jelai... perjalanan take about 2 and half hours... so smpi sana ngam² dkt time diaorg nak berarak... 


Ketibaan dif dif terhormat dr semenyih....

Kiteorg lepak² dulu menghabiskan masa kat umah sebelah... tp xde la lama sgt pon... kejap je.. smpi pon dan ngam² kan katanya... letih kot kalo nak tunggu lama²...mcm biasa snap² gambo sana sini dulu... amik feel.. hahaha... maklum la nak amik gambo kawen org kot... at least ada capture yg cantik² ok la kan... org tu dah la kawen sekali je seumo idup... (mudah²an)... 



lepas lepak jap.. trus diaorg suh ready.. standby pengantin nak berarak... punya la panas.. tengah hari kan... harus lah panas... tp kalo kenduri cuaca panas ok lah... kalo hujan kang susah plak... aku pon susah.. dah la tak profesional kan... nnt trus gambar ntah pape.... seb baik pelamin nyer diaorg buat kt luar umah... so pakai neutral lighting.. kahkahkah.. kalo suh aku set lighting mmg x dapek dooo.... aku mana pandai nak edjas semer mende tu... malas belajar kan... itulah makanan dia... hahaha...



dah settle penganting berarak...kiteorg pon beramai² berarak mencari makanan... lapar dowh... dr pg tak makan nasi... bekfes mkn roti telur je kat umah mama... smpi je felda jelai ni yg nun jauh di sana.... dah lenyap dah roti telur bekfes... mmg smpi² tu nak menteked jer la... menu pon simple je... biasa lah lauk kenduri... tp aku x ingat plak makan ape... tapi ada 2, 3 jenis aku x penah makan... aku makan simple saja... tp memilih jugak... tue yg payah... hahhaa... mak aku ler ckp... aku biasa² saja..hahhaa...


kiteorg pon x tunggu lama... sbb nak rushing blk umah... jauh kot... meriah jugak kenduri nyer... sbb felda kan.. mmg yang mana dijemput mmg dtg la kan... meraikan pengantin... lagi satu aku perasan... kat felda nie mesti ada geng kompang sbb membe aku yg tinggal kat felda besout sana pon ada... mak nye pon join kompang... jgn ko dikompang sudah...


ok la... aku pon dah tak tau nak citer apa sbnr nye... tujuan asal nak upload hasil keje sendiri saja... sendiri tgk lawa sendiri upload lah...


so... sila la jamu mata walaupun sakit... kahkahkah.... adios amigos....


Tak kisah kt mana pon dia suka buat mcm rumah sendiri

Model aku ler nie....

Wawa n uwan nyer (mak mertua den lah nie)

My MIL and SIL

Pengantin di iring ke pelaminan yg tersedia....

before acara renjis merenjis di pilis di tepung tawar

acara merenjis dan menepung tawar..

my favorite moment

Antara yang hadir dr sebelah pihak perempuan

Nie je gambo aryan yang agak bleh tahan...

With her bestie cum sponsor utk pelamin dan baju kawen and mekap

Pasangan pengantin *ilin n kama* semoga jodoh kalian kekal hingga ke jannah... amin...