Monday, September 10, 2012

First day of Raya

Taun nie raya pertama turn laki aku beraya kat kampung dia... so sila redho yer... so taun nie tema ialah kaler biru... laki aku ngan aryan kaler dark blue.. aku nyer baju light sikit dr diaorg berdua nyer baju...


hehehe... nak jugak... aku ingat nak buat header... sekali upload ceh setengah jer cover... tak cover the whole line pon... tp dah alang² aku dah buat... so aku nak gak upload kat sini... so layanzzz... hehehe... so mcm biasa... bgn pagi laki aku siap² nak gi sembahyang sunat hari raya... aku kemas umah sikit sebyk... lgpon kan nyer ada org nk mai pon.. aku kemas sbb sok nyer pepagi buta (raya kedua) dah nk bertolak blk ke kedah... so kemas skit hari nie... tunggu aryan bangun... nak mandikan dia n pakaikan baju melayu... besar dah anak aku... dh almost 3 taun... lepas dia bgn aku mandikan dia... siapkan dia... then aku plak mandi... siap diri sendiri... sambil tunggu laki aku blk dr sembahyang... breakfast pon tak buat apa pon... hahah save perut nak pi mkn kat umah ibu, uwan, ayah dan sedara mara sebelah laki aku lah.... at least taun nie nak jugak dia beraya ke sana sini... laki aku nie mmg perumah org nya... dia mmg suka sgt la dok melepak kat umh sendiri... susah nak ajak jln sana sini... tp taun nie alhamdulillah.. kalo tak mmg tadak makna aku beraya kat sini....



lepas dia balik beraya... setting kamera dulu... konon nak tangkap gambar family picture... haih... dekat sejam gak dok setting menatang tu... lepas tue mkn skti lebih kurang and off to kampung for raya visit... first sekali kiteorg gi umah uwan sebelah ibu lah... sbb uwan sebelah ayah dah meninggal dua taun lepas.... smpi sana ibu ngan adik beradik laki aku dh ada kat sana... so senang lah terus beraya kat situ jer lah... dah abis sessi beraya kat situ... pi je la visit umah ibu... kan nye jauh pon seblh umah uwan ja pon... hehhehe...then janji ngan adik² laki aku.. nnt jumpa kat umah ayah plak... so off kiteorg gi beraya umah uwan gomok lak... uwan yg jaga aryan tue lah... hehehhe.... so smpi sana pon melantak lagi... ada rendang hati... yay... aku mmg suka mkn hati berulam nasi impit... bukan berulam jantung yer... skang alhamdulillah dah tak mkn hati berulam jantung....



Budak kecik yg dah bosan tunggu daddy dia setting camera to take family picture.... amboih amboih kaki tue kemain lagik ehhh.....


Anak sedara sepupu.. the girl has a twin sister... but its hard to take picture of both of them... si kecik nie mmg kalo smpi sini ja... first thing dia capai mesti this PINK tricycle... hehehe....sbb yg biru tu tak bleh... so pink pon pink la kan... janji ada basikal...


muka senyum sbb dh dpt angpow... ehhehe.... untung tul jadik budak kecik nie yer... org mesti nk hulur jer....

Then, lepas tue mcm biasa lah laki aku ajak beraya area kampung dia sambil tunggu ayah msg sbb lps ni nak gi beraya umah ayah plak.... so gi umah sedara-sedara dia yg mana sempat cover hari tue... then last gi umah ayah... lepak sana sambil bergambar² ngan adik² laki aku.... taun nie semua org ada.. so agak best dan meriah... so lepak lama skit kt umah ayah sbb ramai kan... then lepas tue gi balik umah uwan gomok jumpa usu before blk kg... sbb usu dah blk kg sabtu ujung minggu raya tue... then dh dkt kul 4.00 blk umah la.... dah letih tak hengat nyer.... mana nak kemas² umah lagi.. sbb the next morning tue dah nak blk kg aku kat kedah sana.... tue lah kawen org jauh... mmg camtuh la... terpaksa bergilir... suka tak suka kene redho...


itu jer lah first day raya aku... simple but yet meaningful....


nanti sambung beraya kat kedah plak.... kat kedah byk skit kot sbb beraya byk hari kat sana... hehehe... mesti la blk kg aku kena la lama.... dah sepanjang taun dok sini... blk beraya harus lah lama kan...