Saturday, October 20, 2012

Al-Fatihah....

Al-fatihah buat arwah Siti Sarah bt Shafie...dia meninggalkan dunia yg fana ini pada tanggal 15th Oct 2012 jam 6.40 am... di kedinginan pagi dengan rintik-rintik hujan masih menitis.. aku receive call from suparman... when i said hello... before sempat bg salam... man bg tau aku satu perkhabaran yang mendukacitakan... iaitu isterinya telah kembali ke rahmatullah sekejap td... innalillah.. aku mmg terkejut bila dgr perkhabaran tue... mmg aku tak sangka secepat ini arwah akan meninggalkan kami... setelah berada di hospital selama almost 3 weeks... then on 15th she leave us all... without saying good bye...  tp kita hanya manusia biasa yg hanya mampu merancang.... tp rancangan Allah lebih baik untuk kita... maka kita redhakan dia pergi mengadap penciptaNya di usia menginjak 30an dan perginya meninggalkan seorang anak yg seusia Aryan... owh alangkah sedih nya hati bila mengenangkan... tp bak kata kak cik... insyaallah akan terpelihara anak nya itu... dah tak akan terkurang kasih sayang hanya kerana si ibu meninggal pada usianya yg muda.... insyaallah lindungan Allah sentiasa bersamanya...


Aku berharap kau akan tabah menghadapi kehilangan ini wahai sahabat... kami hanya mampu memberikan kata² semangat dan menyokong mu dari belakang... tp hanya kau yang tahu bagaimana rasanya kehilangan insan yg menjadi inspirasi dan tulang belakang kamu... ingatlah janji Allah pada umatNya yang sabar menghadapi ujian dan dugaan yang diberikan. Moga kau akan menjadi insan yang lebih tabah dan kuat demi seorang anak yg telah ditinggalkan... ditinggalkan kau seorang anak yg sempurna dan bijak untuk kau mempunyai sebab to look forward...


Doa aku akan selalu mengiringi kalian sekeluarga... Takziah di atas kehilangan ini.. Semoga roh arwah tenang di sana... Mati itu PASTI... tp bila dan di mana yang tidak dapat kita pastikan...


Al-fatihah.....