Friday, October 12, 2012

My little footballer....


haaa tgk ada gaya ke nak jadi pemain bola sepak nnt? main bola sepak tuk sesaja bleh la... kalo nak buat karier tak bleh la... sbb kat mesia nie jd pemain bola tak kaya macam David Beckam.. yg ada ferrari berbijik² kt garaj dia.... safee sali je la nasib baik skit pon kan.... merasa gak la bergaji lumayan.. compare ngan pemain yg lain... dh skang kene gantung plak... eh apehal eh kebanyakan kelab sepak bola indonesia kene gantung.... hahaha... aku baca headline saja... malas nak baca hat bawah² tue... sbb dah lambat nak pi keja... eh sat nak pi mandi... satgi aku sambung balik.... satgi laki aku balik men badminton aku lom mandi² lagi... ahhaha... dia dah dua kali mandi... sat nah...! terlambat skit... terberak plak si aryan tue... so kene la settle kan dia dulu...


so two last week.. aku ngan hubby bawak aryan gi main kat taman depan umah aku nie ja pon... bawak ball sebijik... dan jangan dilupakan air masak sebotol... last time aku pegi lupa bawak air masak tuk dia... haaa apa lagi.. air orang nak disebatnya... seb baik umah dekat kan... so aku blk umah amik jer la air tue kasik dia minum... haaaaa sekali teguk bleh tahan gak byk nya.... yer lah kan dah berlari satu padang mana la tak dahaga nya....


pantang bola tue smpi kat dia... menyepak je la dr awal smpi balik... dah bosan pi men slide plak... then masuk sana... kuar sini... first time dia berani naik slide yg mcm terowong tue... tp panjat dr bawah ke atas thru slide... tanak naik tangga.. sbb bila naik tangga kan nak masuk lubang slide tue dia mcm takut plak... kalo naik dr slide tu elok plak dia... ntah la nak oiii... mommy pon tak paham...



habis berpeluh... mmg kuat peluh budak kecik nie... mcm daddy dia... lari keliling rumah aku yg kecik nie pon berpeluh kemain... kalo berlari satu taman tue kalo x berpeluh sakan pelik plak kan.... mmg suka lah dia kalo bawak bermain²... hari sabtu ngan ahad je la aku ngan hubby bleh bawak di pi main kat taman tue... hari lain main je lah depan umah nyang tue yer aryan...


siap ada awek dok ikut dia lagi... satu bola merah satu bola biru.. tp dua² pon bola ben10... glemer sungguh ben10... siap marah budak pompuan tue... dont touch katanya.. tp budak pompuan tue buat dono je la... lantak ko lah... aku nak gak ikut... hahahha...


last skali gasak ko lah kan nak ikut aku.... aku sepak bola biru aku ko sepak la bola merah ko tue.... then menonong je budak aryan nie blah.. kiteorg plak yg terlari² nak mengikut dia... bleh tahan laju gak dia lari... men see saw... men slide... nak main swing dah rosak plak... dah maghrib balik lah kan... tak kan nak dok merambu memalam kat taman tue kot... dah la dekat je ngan surau... hormatilah azan dan orang yg nak menunaikan solat berjemaah kat surau tue kan...

aku ingat nak sambung sekali ngan entry bawak dia pegi lagi sekali ke rabbit funland tue... sekali gambo kat lam hp plak... so aku update nnt lah... tak best plak update tak dak gambo... aku kalo update takdo gambo mmg lemah skit... bila ada gambo senang la nak bercerita kan.... tp masa skolah dulu cikgu bagi karangan bergambo pon tak score jugak... mesti sbb takde kaler.. so tak menarik aku nak olah citer tue.... dasar tak nak ngaku mmg lemah bahasa melayu.... hahahha... kalo merepek n tatabahasa bersepah aku bleh la tibai gak... tapi kalo nak ikut ayat dewan bahasa dan pustaka mmg fail lah jawab nya... immediate failure kot!!


ok lah till then... bubbye...