Wednesday, February 27, 2013

First timer...

Nie adalah first time aku captured picture guna lakiku punya camera.. pinjam kejap.. kelakar sbb tak tau nak  pasang lens pon.. punyalah bengap.. hahha dua tiga kali call laki aku tanya mcm mana nak pasang.. pastu flash plak takdak bateri... seb baik godek² ada ja kat umah dayah.. so kali nie saja ja nak try mcm mana rasa menjadi photographer... hahah syok sendiri katanya... 


so mcm biasa assistant kecik tue mmg mengikut je mana aku pegi... nak tangkap gambar org lain.. last² gambar si kecik aku tu pon sama byk... hahaha... pegi umah dayah kat area opis aku je pon... so pegi about lunch hour camtu.. sbb janji ngan anim gak nak makan lunch sesama.. dh lama tak lunch sesama.. maklumlah dah tak sama opis.. kalo dulu mmg setiap hari lah kan... skang dah keje tmpt lain..so nak berjumpa pon kene la buat appointment.. bz benor... ngalahkan bini menteri... eh.. bini menteri bz kah? hahaha abaikan menteri dan juga bini dia...


so off we go.. aku ngan aryan saja... daddy nya tak ikut sbb keje kot.. ntah dah tak ingat plaks... lepak² kejap... makan lunch... then sesi bergambar pon bermula....


Baby girl yg bernama fathiah kot.. hahahha... sorry yer dayah.. akak mu nie mmg susah skit nak mengingat nama baby... nama anakku saja ku paling ingat... pandai si kecik ni tgk camera.. tau jer dia mana lens camera tu mengarah....



Mcm biasa aryan adalah suka sgt interframe.. padahal photoshoot org lain.. dia plak yg hover... hover sgt... tp layankan ajer... dia kecik² takde buat photoshoot... sbb daddy blom beli camera... sejak aryan ada nie murah rezeki kami laki bini... alhamdulillah... ok berbalik pada photoshoot... fathiah aku amik gambo dia ngan mak angkat nye saja... mama nye tak nak join.. tak tau apehal... maybe sbb tgh bersembang ngan ayah nya yg kebetulan datang melawat... so takpe... aku pon suka² saja mau amik gambar.. nk try je kan...


happy bersuka ria dgn baby.. baru ku perasan... anakku dah gain weight... harus lah kan.. now weight 18kg and makan setiap hari without fail... alhamdulillah mkn mmg takde masalah.. dulu je mmg susah nak mkn... skang susah nak berenti mkn... 


hahahhaa... tgk baby nie pandai jelir lidah woh... semua gambar dia jelir lidah.. hehehe... budak cerdik kan... so baru 4 bulan dan pandai mcm²... budak² skang mmg advance... sbb byk pendedahan...


ouch... its hurt katanya... hahahha tue la sapa suh ngacau mommy amik gambo.. kan dah kene siku... hahaha tak sengaja yer anak... sorry... 




Last picture before we head home sbb dia dh start nak tunggang langgangkan umah org... so.. moh le kita balik.. kang mengamuk org tgk perangai awak yg tersangat la hyper itu... Actually byk lg gambar baby fathiah tp semua gambar ngan anim... sbb gambar tak bertudung so aku tak put here.. menghormati org punya privacy yer... so... letak je gambo budak.. senang... 


best jugak ruper nyer menjadi photographer nie.. cuma letih layan karenah anak sendiri saja... hahaha... adios!