Thursday, October 25, 2012

Dinner for two!

semangat sekarang ni aku nk update blog... kerajinan sudah sampai gamak nya... so alang² ada mood nie moh le kite update blog nie... kata pon daily diary kan.. so update lah hari²... skang even dh bleh update thru mobile pon.. aku tetap malas... sbb aku kalo nak menaip kene tenang²... kalo kat opis tue mana ada tenang nya.. kejap² orang tue carik... kang orang nie carik... wah budget org penting plak kan.... hhahaha... penting kot.. kalo aku tak dak... tak dak org nak buat keja aku....


so semlm terasa macam rajin plak... laki aku smpi dpn pintu ja aku pon tanya nak makan apa.. dia is simple ape je yg aku masak semer dia bedal... so plus point tuk laki aku sbb tak memilih nak makan... asal kenyang perut nnt malam lena sudah... so aku offer masakkan maggi goreng je lah... bukan maggi goreng dgn kriuk kriuk bawang goreng tue ye... ini maggi goreng kene tumis bagai... bila aku offer masak maggi dia suka la... mmg suka makan maggi pon... tp selalu aku tak nak masak selalu... tak elok kan... sekali sekala ok lah...


lagipun nak masak maggi nie kejap ja... tak yah nak tunggu lelama... aku nie kalo buat keje mmg lambat... masak maggi senang pon bleh jd smpi 20 to 30 minutes aku dok bertapa lam dapor tue... smpi kekadang laki aku pon heran dok buat apa lama sgt... hahaha... kesian kan... lemah gemalai skit aku nie kalo nak buat keja kat dapur tue.. sapa yg biasa tgk aku masak tau la... semer nak kene potong dulu... susun one side... then baru start menumis bagai... aku kat dapur mmg tak reti nak multitask... nnt ada yg hangus... coordination tangan ngan otak tak sync... sync la sangat kan....



simple saja yer... masak maggi campak brocoli, cauliflower, shrimp and egg... haaa gaul sana sini... balik kuang bagai siap lah... so mcm biasa favourite drinks is milo... aku skang tak berapa berahi ngan milo plak... x tau apsal... minum jasmine green tea mmg best... ehehehe.. without sugar...mari kita tgk close up... baru best skit... baru nmpk details... hahhahaa


hahaha.. taraaaa...uh uh.. cam best saja makan nie kan... tp aku tak bleh mkn... nie portion laki aku sorang bleh settle... hahaha... sebungkus ja maggi nie... tp dah masuk macam² so nampak banyak dan mengiurkan plak... haahhaha...

 
yang hitam legam is aku nyer meal... huhuhu...sedih... talapia bakar from weekend ari tue piknik... tak habis so bawak balik masuk freezer.. then thaw.. pastu masuk balik oven... hitam sbb bako ngan arang.. biasalah kalo buat bbq mana ada ayam atau ikan yg cun saja kaler dia... sure hitam n hangus nye lah... so aku roast cauliflower tue... gila kentang... apa perasa pon tak taruk... aku bedal cenggitu jer... selamba... hehehe.. tp aku tak tau nak describe rasa dia macam mana.. tp tekak aku bleh la telan... sbb ikan dah ada perasa... lagipun aku nk cepat... so roasted sajalah... cepat, mudah dan senangkan aku...


p/s: nie konon is lauk diet lah tue...


ok lah.. adios!